Opublikowano

Sprzedaż internetowa za granicą – o czym należy pamiętać?

sklepy internetowe miedzynarodowe

Rynek zagraniczny i związana z tym sprzedaż e-commerce to spora szansa dla osób które dotychczas działały wyłącznie na rodzimym rynku. Budowa sklepu internetowego sprzedającego międzynarodowo to ogrom możliwości, ale również spore wyzywanie. O czym należy wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży internetowej za granicą?

Regulacje prawne

Niezbędna jest znajomość praw i przepisów obowiązujących w każdym kraju. Dokładne badania i analiza skoncentrowane na branży oraz kraju w którym chce się rozpocząć sprzedaż mogą pomóc. Należy pamiętać o takich rzeczach jak: ochrona danych osobowych (RODO), prawa konsumenckie, a także prawa autorskie i umowy sprzedaży.

Obecnie istnieje dużo firm, które specjalizuje się w doradztwie w zakresie prawa e-commerce. Posiadają wiedzę i doświadczenie w sprzedaży internetowej za granicą. Są oni także w stanie pomóc w ustalaniu zasad i regulaminu sklepu, zgód marketingowych i zasad zwrotów.

sprzedaż zagraniczna ecommerce

Logistyka

Sprzedaż zagraniczna e-commerce kosztuje więcej niż w sklepach krajowych, a dostawa trwa dłużej. Dlatego ważne jest, aby oferować lokalne opcje dostawy, najlepiej opcje dostawy dla poszczególnych krajów. Klienci oczekują większego wyboru, jeśli chodzi o wysyłkę, zwłaszcza interesują ich punkty odbioru i opcje dostawy kurierskiej. Sprawne i szybkie przetwarzanie zwrotów jest również ważne dla klientów. Dlatego korzystne jest zaoferowanie klientom możliwości zwrotu kurierem lub wysyłki na adres krajowy.