Marketing automation to pojęcie, które interesuje wiele osób. Warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu, tak aby wykorzystać je w swoich działaniach. Na szczęście w dzisiejszych czasach korzystamy z wielu ciekawych strategii marketingowych, pozwalających dotrzeć do licznego grona klientów. Czym jest automation marketing? Co warto wiedzieć o tym pojęciu?
Marketing automation
Automation marketing to pewien obszar marketingu, który odpowiada za automatyzację działań. Dotychczas były one wykonywane ręcznie przez marketerów i dotyczyły social mediów, content marketingu, czy też e-mail marketingu. Najprościej rzecz ujmując, automatyzacja marketingu pozwala gromadzić istotne dane o klientach, tak aby usprawnić prowadzenie sprzedaży. Nie zapominajmy o tym, że w tym procesie nieocenione są odpowiednie narzędzia. Bazują one przede wszystkim na zebranych wcześniej danych behawioralnych, transakcyjnych i deklaratywnych.
Zebrane dane
Czym są dane deklaratywne, transakcyjne i behawioralne klientów? Okazuje się, że są to informacje, które pozwalają prowadzić różnorodne działania z obszaru automatyzacji marketingu. Marketing automation daje możliwość stworzenia tak zwanego profilu 360 klienta. Dane deklaratywne wskazują na informacje, jakie użytkownik dobrowolnie pozostawia na danej stronie www (np. przez wypełnienie formularza). Dane transakcyjne wskazują na transakcje historyczne, dotyczące ich rodzaju, ilości i wartości. Z kolei dane behawioralne odnoszą się do zachowań użytkowników.