Życie w obecnym świecie bez smartfona wydaje się być nie tyle trudne, co zwyczajnie niemożliwe. Dlatego problemem nie jest decyzja czy w ogóle nabywać tego typu sprzęt, a to, gdzie go konkretnie nabywać.
Klient, który przegląda oferty sprzedaży i interesują go smartfony nowe, ale i te z przed roku lub dwóch, może nabyć swoje urządzenie na dwa sposoby: po prostu w sklepie lub też u operatora sieci komórkowej. Która z tych opcji jest bardziej opłacalna?
Zakup smartfona w sklepie
Smartfony, jak każde inne urządzenia, to po prostu towar, który można nabyć w każdym sklepie z elektroniką. Można zatem takiego zakupu dokonać zarówno na miejscu w sklepie, w sklepie wysyłkowym, jak również na aukcji internetowej lub też nawet w komisie. Możliwości nabywania takiego urządzenia jest bardzo wiele i nie powinien z tym być większy problem.
Podobnie sprawa się ma z opłaceniem rachunku za nabywany smartfon. Można go po prostu nabyć za gotówkę i w ciągu kilku sekund stać się jego pełnoprawnym właścicielem, lub też kupić go na raty np.: w sklepie Sferis można kupić taki telefon przez internet lub wybrać formę rat i załatwić wszystko online. W przypadku rat możliwości jest wiele, ponieważ mogą to być raty z RRSO 0% lub takie, które kosztem ogólnym kredytu sięgną nawet 1/4 ceny telefonu, poprzez zawarcie w umowie różnych ukrytych kosztów i opłat. To już jednak lezy w gestii klienta, aby wszystko dokładnie sprawdzić.
Zakup telefonu poprzez operatora
Operatorzy komórkowi kuszą swoją ofertą i zachęcają do związania się z nimi umową na wiele sposobów. Jednym ze skuteczniejszych jest z pewnością oferowanie nowych smartfonów po bardzo okazyjnych cenach, np. za 1 zł. Czy jednak tak niska cena jest prawdziwa?
Niestety nie, ponieważ klient co prawda otrzymuje telefon po opłaceniu symbolicznej złotówki, jednak jednocześnie zmuszony jest do podpisania i późniejszego opłacania bardzo wysokiego miesięcznego abonamentu, zarówno za usługi świadczone przez danego operatora, jak również za stosunkowo wysoko oprocentowane raty za telefon. Finalnie okazuje się, ze zakup w ten sposób telefonu jest o wiele droższy niż ze sklepu, a dodatkowo klient jest związany dwuletnią umową z danym operatorem.