Opublikowano

Rodzaje zagrożeń dla cyberbezpieczeństwa firmy

Każda firma lub instytucja, która korzysta z sieci teleinformatycznej, musi stosować odpowiednie zabezpieczenia. Ma to na celu ochronę informacji i zasobów, które są w firmie przetwarzane. Aby jednak możliwa była obrona i zapobieganie atakom, musimy wiedzieć, jakich sposobów używają cyberprzestępcy, by wkraść się do naszej sieci lub ją sparaliżować. Tylko wtedy będziemy mogli skorzystać z właściwych środków zapobiegawczych. Cały czas powstają też nowe metody ataków, dlatego należy na bieżąco aktualizować wiedzę i narzędzia do ochrony sieci teleinformatycznej.

Jakie są rodzaje ataków?

Cyberbezpieczeństwo naszej firmy może być zagrożone na różne sposoby – odwiedź stronę. Jednym z nich jest phishing, czyli kradzież danych do logowania. Może to być wykorzystane w celu zdobycia informacji o danym użytkowniku lub przejęciu jego konta. Z kolei atak ransomware polega na włamaniu się do komputera i zaszyfrowaniu danych, które na nim się znajdują, a następnie szantażu w celu pozyskania zapłaty za odszyfrowanie. Malware polega na umieszczeniu na komputerze złośliwego oprogramowania, które wykonuje na urządzeniu operacje bez naszej wiedzy i może np. kopać kryptowalutę Bitcoin. Bardzo często Internet służy nam do wykonywania transakcji, np. robienia zakupów lub wysyłania przelewu. Musimy wtedy zalogować się do naszego konta internetowego w banku lub podać dane karty. Proces ten powinien być zabezpieczony i uniemożliwiać udziału osób trzecich, natomiast atak Man in the Middle pozwala podejrzeć i przechwycić dane, które podajemy podczas transakcji.

Co jeszcze grozi cyberbezpieczeństwu firmy?

Zdarza się, że strona internetowa firmy staje się celem ataku DDoS. Polega on na tym, że jednocześnie następuje wiele wejść i/lub prób logowania się na stronie, najczęściej przy pomocy botów. Zakłóca to działanie strony i prawdziwi użytkownicy nie są w stanie z niej skorzystać, co może powodować nasze straty. Malvertising, tak jak Malware, polega na instalacji złośliwego oprogramowania, ale tym razem odbywa się to za pomocą reklamy, która jest np. umieszczona na stronie firmy.