Opublikowano

Zalety programów lojalnościowych

Każdy właściciel firmy oferującej sprzedaż produktów albo usług powinien ułożyć program lojalnościowy. Rozwiązanie to posiada bardzo wiele atrakcyjnych zalet.

Zachęta dla klientów

Przede wszystkim karty lojalnościowe są zachętą dla nowych i starych klientów do korzystania z usług albo produktów konkretnej firmy. Stali klienci dzięki kartom lojalnościowym utożsamiają się z firmą i decydują się na stałe robienie zakupów właśnie w niej. Z kolei nowi klienci widząc perspektywę uzyskania wielu korzyści z kupowania produktów w danej firmie, decydują się na zapisanie do programu lojalnościowego. Programy takie są z pewnością zachętą do korzystania właśnie z usług danej firmy.

Ograniczenie kosztów marketingowych

Ważną zaletą tworzenia programów lojalnościowych jest również obniżenie kosztów marketingowych. Programy lojalnościowe są same w sobie reklamą i często dzięki nim nie jest konieczne promowanie sklepu w inny sposób.

Zwiększenie zysków

Badania dowodzą, że osoby będące w programach lojalnościowych wydają znacznie więcej pieniędzy na kupno poszczególnych produktów. Dzieje się tak dlatego, ponieważ jeżeli przykładowo większa ilość punktów jest naliczana od kwoty zakupów równej 100 zł, to jeśli komuś brakuje jakieś 20, to po prostu kupi więcej, aby uzyskać z tego korzyści. Tak więc dzięki tworzeniu programów lojalnościowym można znacznie zwiększyć zyski generowane przez określoną firmę.